img priceGuarantee
70 22 59 59
Ring eller skriv for forespørgsel eller booking.
Vores telefoner er åbne mandag-torsdag, kl. 9 -17, fredag 9 -16.30 og lørdag 10-14.

Rejsevilkår



Her finder du vigtig information om din krydstogtrejse - inden afrejse, efter hjemkomst samt generelle rejsebetingelser. Vi anbefaler, at du læser disse informationer grundigt igennem, de de udgør aftalegrundlaget for din rejse.

 

 

Inden afrejse


 

Afbestillingsforsikring ved akut sygdom

MyCruise anbefaler, at du ved bestilling tegner en afbestillingsforsikring, der dækker ved akut opstået sygdom. Bemærk, at sygdomsafbestillingsforsikringen skal bestilles samtidig med rejsen, og beløbet skal indbetales samtidig med depositum. Senere bestilling er ikke mulig. Vær desuden opmærksom på, at såfremt personen, som er årsag til afbestillingen, er fyldt 75 år, er erstatningspligten begrænset til max. 20.000 kr. pr. person, uansat den tegnede forsikringssum.


MyCruise samarbejder med Gouda Rejseforsikring, der er et af Danmarks største rejseforsikringsselskaber. Læs mere om Gouda Rejseforsikring her.


Annullering af rejse

Skulle du helt eller delvist være nødsaget til at annullere rejsen, skal du straks meddele dette skriftligt til MyCruise. Annulleringen er først effektiv i det øjeblik, vi har modtaget en skriftlig annullering. Annullering af din rejse kan ske i henhold til vores leverandørers gældende betingelser samt et annulleringsgebyr på 500,- DKK pr. person.

Rederiernes typiske annulleringsgebyrer:

  • Mere end 90 dage før afrejse: Gebyr på ca. 500,- DKK pr. person
  • 89 - 60 dage før afrejse: 75 procent af rejsens samlede pris refunderes samt evt. forudbetalte gebyrer
  • 59-14 dage før afrejse: 50 procent af rejsens samlede pris refunderes samt evt. forudbetalte gebyrer
  • Mindre end 14 dage før afrejse: Rejsens samlede pris samt evt. forudbetalte gebyrer refunderes ikke.

Flybilletter kan normalt ikke ændres eller refunderes. Er du i tvivl, så tjek din ordrebekræftelse eller kontakt MyCruise for de gældende annulleringsbetingelser for din rejse.

 

Bestilling af rejse

Bestilling af rejse kan ske ved personlig, skriftlig eller telefonisk henvendelse til MyCruise. Bestillingen er bindende for rejsebureauet og kunden, når depositum er rettidigt betalt. Ved indbetaling af depositum forudsættes kunden at have accepteret de på ordrebekræftelsen, i leverandørernes kataloger, og på internettet anførte vilkår for rejsen.

MyCruise er agent for rederiet, flyselskabet samt øvrige leverandører, og rejsen sker i henhold til deres betingelser. Vi henviser til mere information om vores rederier og deres generelle betingelser under rederier, hvor du klikker på det pågældende rederi og fanen "Om rederiet".

Med hensyn til øvrige leverandørers betingelser, henviser vi til deres respektive hjemmesider.


Betaling

Ved bekræftelse af rejsen opkræves et depositum, som modsvarer vores leverandørers betalingsbetingelser samt evt. gebyr for afbestillingsforsikring. Depositum skal være overført til MyCruise den dato, som er påført den fremsendte faktura. Restbeløbet vil også blive opkrævet i henhold til vores leverandørers betalingsbetingelser og skal uden påkrav være MyCruise i hænde den dato, der er påført fremsendte faktura.

Vær opmærksom på, at flere af vores leverandører opkræver 25 procent af rejsens pris i depositum, som skal betales kort tid efter bestilling, og restbeløbet skal ofte betales 3 mdr. før afrejse. Overholdes betalingsdatoerne (som fremgår af din faktura) ikke, forbeholder vi os ret til at annullere rejsen, og det indbetalte depositum vil gå tabt.

Reservation foretaget mindre end 90 dage før afrejsen, modtages oftest kun mod fuld forudbetaling. Såfremt bekræftelse af det ønskede ikke opnås, tilbagebetales beløbet ubeskåret.

 

Blå EU-kort

Du skal medbringe det blå EU-kort på rejser i EU/EØS lande. Det blå EU-kort dækker kun behandling på offentlige hospitaler, og der kan forekomme egenbetaling.

 

Den offentlige sygesikring

Pr. 1. august 2014 blev reglerne for det gule sygesikringsbevis i udlandet ændret, og du skal i stedet medbringe det blå EU-kort på rejser i EU/EøS lande. Det blå EU-kort dækker kun behandling på offentlige hospitaler, og der kan forekomme egenbetaling. Vi anbefaler derfor altid, at du tegner en rejseforsikring. MyCruise samarbejder med Gouda Rejseforsikring, og rejseforsikringen kan tilpasses efter behov. 

Bliver du syg eller kommer til skade i et land udenfor EU (f.eks. Tyrkiet eller Egypten) eller rejser du i længere tid end 30 dage, dækker det gule sygesikringsbevis slet ikke. MyCruise anbefaler derfor kraftigt, at du tegner en rejseforsikringLæs mere om rejseforsikring.

 

Graviditet

Gravide kvinder kan rejse på krydstogt, såfremt krydstogtet er afsluttet inden den 24. uge af graviditeten. Vær opmærksom på, at rederierne kræver, at gravide kvinder medbringer en lægeerklæring ombord på skibet, hvorpå der står, at man er egnet til at rejse, og hvor langt man er henne i graviditeten.

Har du spørgsmål, kan du altid kontakte MyCruise.

 

Hotelskatter

Fra 1. januar 2011 skal alle rejsende over 2 år betale 2-5 euro pr. person pr. nat i hotelskat i Rom, Barcelona og Venedig. Beløbet betales direkte til hotellet ved afrejse. Mange hoteller på f. eks. Miami Beach, Florida opkræver resort fee (ca. 15 - 25 USD pr. overnatning). I Dubai er hotelskatten AED 15 per værelse per nat. Denne skal også betales direkte til hotellet.

 

Mobiltelefon

Samtlige flyselskaber og rederier tillader ikke Samsungs "Galaxy Note 7" mobiltelefon ombord. Beslutningen er taget på baggrund af FAA's (Federal Aviation Administration) forbud pga. brandfare.

 

Overdragelse af rejse

Det er ikke muligt at overdrage din rejse til en anden person.

 

Pas & visum

Det er altid dit eget ansvar at medbringe de nødvendige papirer og dokumentation på krydstogtsrejsen, herunder pas og visum. Vær opmærksom på, at der til flere lande kræves et visum og ofte et visum med multiple entry (flere indrejser). 

Dit pas skal være gyldigt mindst 6 måneder efter afrejsedatoen. Kontroller venligst, at navn i pas og bookingreservation er identiske. Vær opmærksom på, at MyCruise opkræver et gebyr, hvis navnet i bookingreservationen skal ændres.

Børn og spædbørn skal have eget pas. Børn der rejser med andre end deres forældre og/eller med forældre med andet efternavn, bedes kontakte os inden afrejse.

MyCruise er ikke ansvarlig for følgerne af manglende eller ikke gyldigt pas eller visum. Rejsende kan nægtes adgang, hvis passet er beskadiget. Du kan altid finde mere information om de gældende pasregler på politi.dk samt opdaterede visumregler på Udenrigsministeriets hjemmeside

Bemærk, at der gælder særlige for USA, også på transitbesøg.

Læs mere om rejseregler til USA her

Du har desuden brug for visum, hvis du rejser til Kina, Indien, Cuba og Australien. MyCruise kan være behjælpelig med at arrangere visum til Australien.

Vaccinationer og medicin

Til enkelte rejsemål kan det være nødvendigt med vaccinationer mod sygdomme som smitsom leverbetændelse, gul feber, meningitis og lignende. MyCruise anbefaler derfor, at du tjekker med din egen læge eller Statens Serum Institut for information og anbefalinger angående eventuelle vaccinationer gældende for rejsemålet.

Medbringer du livsvigtig medicin på ferien, anbefaler vi, at du får lavet et medicinkort hos din læge, som du medbringer på turen.

Du er selv ansvarlig for, at alle vaccinationspapirer er i orden, og MyCruise har intet ansvar for de følger eventuelle manglende indrejsedokumenter, vaccinationer og lignende måtte have for den rejsende.

 

Visum til Rusland

Der kræves visum til Rusland, hvis man ønsker at gå i land på egen hånd. Vi anbefaler, at man tager med på rederiets udflugter, hvor gruppevisum er inkluderet.

 

Rejseforsikring

Vi anbefaler på det kraftigste, at du tegner en rejseforsikring, da det gule sygesikringskort ikke dækker rejser udenfor Europas grænser. MyCruise samarbejder med Gouda Rejseforsikring, der er et af Danmarks største rejseforsikringsselskaber. Kontakt MyCruise og hør mere eller læs mere om rejseforsirking her.

 

Obligatorisk rejseforsikring
Ved indrejse til Cuba skal du kunne fremvise en gyldig rejseforsikring, f.eks. Gouda Rejseforsikring som kan bestilles hos MyCruise. Rejsende, der ikke kan fremvise en forsikringspolice ved indrejse, er nødt til at købe en cubansk rejseforsikring i lufthavnen. Den koster 2,50 CUC pr. dag. Skal du deltage i risikofyldte aktiviteter, eller er du over 70 år, er der en ekstra udgift på 2 CUC.

 

Rejseregler til USA

Alle rejsende til USA, skal senest 3 dage inden deres afrejse udfylde en online forhåndsgodkendelse (ESTA). MyCruise kan desværre ikke være behjælpelig med dette, da formularen skal udfyldes af den rejsende selv. Når ESTA-formularen er udfyldt og godkendt, er det vigtigt, at du printer den og medbringer den på din rejse.

ESTA (Electronic System for Travel Authorization) findes på ESTA’s officielle hjemmeside: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/application.html?execution=e1s1

Ved ansøgning om ESTA vær venligst opmærksom på, at du udfylder informationen præcis, som det står opført i dit pas. Spædbørn med dansk pas skal også ESTA-godkendes. US Customs and Border Protection (CBP) opkræver et mindre gebyr på ca. 14 dollars pr. person, som betales med kreditkort på hjemmesiden.

Folk med dobbelt statsborgerskab i et VWP land og i enten Iran, Irak, Sudan eller Syrien skal nu personligt søge om visum på ambassaden.

Hvis du har besøgt Iran, Irak, Sudan eller Syrien på eller efter den første marts 2011, skal du muligvis personligt søge om visum på ambassaden. Der er en række undtagelser til dette; kontakt venligst ambassaden via email CopenhagenESTA@state.gov for at høre om du er omfattet af disse undtagelser. (Dette gælder også personer, som er udsendt som soldat eller lignende til disse lande). Læs mere om rejseregler til USA her.

 

Rejseregler til Canada
Der er ændrede visumregler til Canada, og det er nu nødvendigt for danske statsborgere med en indrejsetilladelse til Canada. Reglerne er også gældende, selvom du kun mellemlander i Canada på vej til en anden destination. Indrejsetilladelsen hedder eTA og koster kun ca. 7 CAD.  

Du ansøger om eTA online. Ansøgningen vil typisk blive godkendt inden for ganske få minutter, hvis der ingen bemærkninger er. For at være på den sikre side, anfaler vi dog, at du ansøger om eTA så snart, du har bestilt din rejse. Du kan ansøge om eTA til Canada her

Husk at udskrive en kopi af din eTA, når den er godkendt, da du skal fremvise denne i lufthavnen. 

 

Skatter og afgifter

Det er et krav, at der pålægges skatter og afgifter på flybilletter, og disse skal være påtegnet fakturaen. Dog er der visse lufthavns- og turistskatter, der skal betales ved hjemrejsen i fremmed lufthavn, og derfor kan disse ikke opkræves ved betaling af rejsen. Et land kan indføre nye skatter eller forhøje nuværende skatter med meget kort varsel, hvorfor MyCruise ikke kan tage højde for disse ved bestilling/betaling af rejsen.

 

Tider angivet på rejseplan og billetter

De anførte tider i billetter og rejseplan er lokale tider. Ændringer af tider kan forekomme efter udstedelse af billet og rejseplan (især kan der ske flyvetidsændringer omkring 1. april og 1. november pga. sommer- og vintertid).

Kontroller altid afrejsetidspunkterne i rejsedokumenterne og kontakt MyCruise, hvis tider, priser eller navne afviger fra bestilling/bekræftelse, så eventuelle fejl kan rettes inden afrejse.

Bemærk, at alle check-in formaliteterne skal være afsluttet senest på det i rejsedokumenterne anførte tidspunkt.

 

Udeblivelse fra flyafgang

Vær opmærksom på, at udebliver man fra flyudrejsen, vil den resterende del af flyrejsen helt automatisk blive annulleret af flyselskabet.

 

Ændring i pris og rejseplan

De anførte priser er gældende ved prislistens udarbejdelse og baseret på vekselkursen mellem danske kroner og udenlandske valutaer. Da det er umuligt for os at forudse eventuelle ændringer i priser og valutakurser, forbeholder MyCruise sig ret til uden varsel at ændre de anførte priser, inden bestillingen er modtaget og bekræftet. Hvis prisændringen overstiger 10 procent af totalprisen på bestillingstidspunktet, kan kunden frit vælge at afbestille og har krav på at få alle indbetalte beløb refunderet.

Efter bekræftelse og bestillingsmodtagelse kan prisændring kun ske:

A: Som følge af ændringer i transportomkostninger, skatter, afgifter eller gebyrer for visse tjenesteydelser, såsom lufthavns-, havne-, landings – eller startafgifter samt valutakurser, som MyCruise ikke har mulighed for at forudsige.

B: Som følge af ændringer i valutakurserne. Basis for beregning er den i prislisten opgivne ”kursdato”. Såfremt kursen på faktureringsdatoen (dog senest 20 dage før afrejsedagen) afviger med mere end 5 procent fra kursen på ”kursdato”, reguleres prisen på bestillingstidspunktet med det totale udsving på den del af rejsen, der er beregnet i udenlandsk valuta.

 

Ændringer i rejseruten

Rederiet og MyCruise kan ikke garantere, at skibet lægger til i de annoncerede havne eller følger den præcist anlagte rute i rejsebeskrivelsen.

Ændringer i rejseplanen foretages oftest af hensyn til gæsternes sikkerhed og ønsker, og MyCruise er ikke forpligtet til at give kompensation, hvis ændringer skulle finde sted. 

Ændring på kundens foranledning

Ved ændring forstås; ændring af rejsemål, afrejsedato, navneændringer osv. Visse typer flybilletter er behæftet med særlige restriktioner, som blandt andet umuliggør annullering og ændringer i øvrigt.

Bemærk, at det fulde ansvar for, at navn i pas og rejsedokumenter stemmer overens, påhviler kunden. MyCruise opkræver 350,- kr. pr. person i gebyr for ændring, såfremt dette er muligt hos leverandøren – ellers betragtes ændringen som afbestilling. Samme regel er gældende ved ændringer foretaget mindre end 30 dage før afrejse.

Efter hjemkomsten 


 

Refundering/manglende udnyttelse

Der ydes ingen refusion for annulleringer foretaget efter rejsens påbegyndelse eller for kundens manglende udnyttelse af hele eller dele af bestilte eller inkluderede ydelser.

 

Reklamationer

Reklamationer skal fremsættes over for den lokale repræsentant på krydstogtskibet eller på rejsedestinationen (hvor en sådan findes) eller til MyCruise på tlf. 70 22 59 59 (mandag - fredag 9.00-17.00, lørdag 10.00-14.00) eller uden for åbningstid på nødtelefon 51 93 60 19, således at MyCruise har mulighed for at afhjælpe eventuelle mangler, fx ombooking af fly ved ændringer, forsinkelser el. lign. 

Vær opmærksom på, at det påhviler kunden at bevise, at han/hun har klaget rettidigt, hvorfor det anbefales at fremsende klagen skriftligt inden 14 dage efter hjemkomst fra rejsen. Såfremt parterne ikke kan opnå enighed, kan sagen indsendes til Rejse-Ankenævnet, hvis afgørelser vi som hovedregel altid følger. MyCruise tager forbehold for trykfejl og eventuelle ændringer.

 

Generelle rejsebetingelser


 

Kundens ansvar 

Kunden er forpligtet til at sørge for gyldigt pas, visum, vaccinationer og andre rejsedokumenter er i orden for at gennemføre rejsen.

Ligeledes er det kundens ansvar at kontrollere, umiddelbart efter modtagelse af rejsedokumenterne, at disse er i overensstemmelse med det bestilte, og at for- og efternavne i billetter, pas og øvrige rejsedokumenter er korrekte.

Navn i flybillet skal altid være præcis det samme som det anførte navn i passet, ellers kan det føre til afvisning ved check-in til flyet. MyCruise påtager sig intet ansvar for følgerne af afgivelse af ukorrekte oplysninger.

 

Rejsebureauets ansvar

MyCruise påtager sig udelukkende ansvar i henhold til ”Lov om Pakkerejser”. Vi påtager os intet ansvar for forhold, over hvilke vi ingen direkte kontrol har, herunder force majeure, pludseligt opståede krigshandlinger, uroligheder, strejker, sygdomme, pludseligt opståede natur- og/eller forureningskatastrofer og lignende eller som følge af kundens egen forsømmelse.

Ethvert krav mod MyCruise skal afgøres efter dansk ret. Klager der ikke kan afgøres af Rejse-Ankenævnet, skal afgøres ved Sø- og Handelsretten i København.