img priceGuarantee
70 22 59 59
Ring eller skriv for forespørgsel eller booking.
Vores telefoner er åbne mandag-torsdag, kl. 9 -17, fredag 9 -16.30 og lørdag 10-14.

Costa Cruises

Velkommen til Costa Cruises.

 

Så er det snart tid til ferie med Costa Cruises!

Vi håber, du/I får et dejligt krydstogt med nogle uforglemmelige ferieminder. For at få det optimale ud af rejsen, har vi samlet en række nyttige informationer

 

Check-in, udflugter og øvrige tilkøb på MyCosta her 

 

Download skibets APP her:

Android: MyCosta Mobile https://play.google.com/store/apps/details?id=com.clickntap.costaintouch

AppStore: MyCosta Mobile https://itunes.apple.com/us/app/mycosta-mobile/id770731057?mt=8

Afrejsebreve: 

Fra København

 

 

 

 

Afrejsebrev Costa Cruises fra København 

Kære gæst!

Vi håber, du/I får et dejligt krydstogt med nogle uforglemmelige ferieminder. For at få det optimale ud af rejsen, har vi samlet en række nyttige informationer.

Valuta

Vi anbefaler, at man medbringer valuta i euro samt/eller et af følgende kreditkort: Eurocard/ Mastercard, American Express, Diners eller Visa/Dankort. Evt. kan du medbringe lidt lokal valuta til brug i land. Bemærk, ikke er alle skibe accepterer MasterCard Direct eller Visa Electron. Kontakt MyCruise for yderligere information.

OBS! Pas og mobiltelefon

Husk at medbringe dit pas! Bemærk, at passet skal være gyldigt 6 måneder efter hjemkomstdato. Kontroller venligst, at navn i pas og reservation er identiske. Rettelse af navn fra kr. 500,- pr. person.

SAMTLIGE flyselskaber og rederier tillader IKKE længere Samsungs ’Galaxy Note 7’ mobiltelefon ombord. Beslutningen er taget på baggrund af FAA’s (Federal Aviation Administration) forbud pga. brandfare.

Det gule sygesikringsbevis/ Rejseforsikring

Fra 1. aug. 2014 ændres reglerne for det gule sygesikringsbevis i udlandet, og man skal i stedet medbringe det blå EU-kort på rejser i EU/EøS lande. Men det blå EU-kort dækker kun behandling på offentlige hospitaler, og der kan forekomme egenbetaling. Vi anbefaler derfor altid, at man tegner en rejseforsikring. MyCruise samarbejder med Gouda Rejseforsikring, og rejseforsikringen kan tilpasses efter behov. Kontakt MyCruise og hør mere eller læs mere på www.mycruise.dk/rejseforsikring

Visum

Der kræves visum til Rusland, hvis man ønsker at gå i land på egen hånd. Vi anbefaler at tage med på rederiets udflugter, der inkluderer visum.

Parkering i Oceankaj

Det er muligt at benytte den offentlige parkeringsplads, som ligger ca. 50-100 meter fra skibene. Der er plads til ca. 200 biler, og der er en betalingsplads uden mulighed for reservation. Det koster ca. 400 kr. for en uges parkering.

Adresse

Krydstogtsterminalen

Oceanvej

2150 Nordhavn

 

Tog/bus eller taxa til Oceankaj

Der er ca. 3,5 km til fods ud til Oceankaj fra Nordhavn st. og ca. 4 km fra Østerport st.

Det er muligt at tage en taxa fra Østerport st. ud til skibet på Oceankaj. Ankommer man til og fra kajen med taxa, vil taxaen selvfølgelig køre helt hen til skibet.

Med det offentlige kan man tage buslinje 27 fra Østerport Station (Sløjfen) for at komme til Oceankaj.

Eller buslinje 25 som er en form for shuttle bus der kører hvert 20. – 30. minut fra Nørreport Station via. Østerport station i tidsrummet 08.00 – 16.00 på de dage hvor der kommer krydstogtsskibe ind.

Indtjekning på skibet

Tag pas og rejsedokumenter med hen til skranken i cruiseterminalen, hvor man bliver tjekket ind. I kahytten ligger nøglekortet, der fungerer som identifikations- og betalingskort ombord.

Inden for 48 timer efter ombordstigning skal man registre nøglekortet og sætte et kreditkort på. Dette gøres i en af de små automater, som er opstillet i receptions området på skibet. Ønskes der at betales med kontanter, så skal man kontakte personalet ombord. Mere info om dette findes i det daglige program, som findes i kahytten.

Bagage/bagagemærker

Bagagemærker bliver typisk tilsendt sammen med din billet. Bagagemærkerne skal blot printes og medbringes i havnen, så hjælper personalet med at sætte dem på bagagen. Hvis man har glemt eller mistet bagagemærker, så kan man altid få nye bagagemærker udleveret af personalet i havnen.

Ombordstigning

Tidspunktet for ombordstigning er angivet på billetten. Man skal dog som minimum være ombord på skibet min. to timer før skibets planlagte afgangstidspunkt.

Vi anbefaler, at du pakker en lille håndbagage med det du har brug for til de første par timer ombord, da det kan tage lidt tid, før bagagen bliver bragt til din kahyt.

Dagsprogram

I kahytten finder man et dagsprogram for den følgende dag samt information om, hvad man kan opleve ombord på skibet i løbet af dagen, hvornår restauranterne har åbent, hvilke ting man kan opleve i land, samt om det er en formel eller uformel aften. Programmet er på engelsk, men kan oftest også fås på tysk, fransk eller italiensk, men desværre ikke på de skandinaviske sprog.

Påklædning

Om dagen har du brug for almindeligt tøj alt efter vind og vejr. Lidt pænere tøj er påkrævet til om aftenen – som hvis man skulle spise på en pæn restaurant. På et 7 nætters cruise er der generelt to gallaaftener, hvor dresscoden ofte er kjole, jakkesæt og slips. Bemærk, at skibets aircondition kan føles kold.

Betaling ombord

Et cruise er et pengeløst samfund, hvor man bruger sit nøglekort, som betalingskort og her påføres alle ens køb ombord, med undtagelse af enkelte områder på skibet, som fx kasinoet hvor man betaler kontant.

Drikkepenge

På alle skibe gives der drikkepenge til restaurant- og kahytspersonalet for god service og venlig betjening. Beløbet udgør ca. 10 euro pr. voksen og 5 euro pr. barn (4-14 år) og trækkes automatisk fra det kort, der er registreret som betalingskort ombord.

Kan jeg blive kontaktet ombord?

Gæster kan blive kontaktet via telefon på skibet. Vær opmærksom på, at telefonsamtaler til og fra skibene er dyre. Du kan også bruge din mobiltelefon de fleste steder, men vær opmærksom på evt. dyre roamingpriser.

Skibene har også internetcaféer, som giver gæsterne mulighed for at sende og modtage e-mails, hvor man typisk betaler pr. minut, som faktureres via nøglekortet/betalingskortet.

Udtjekning fra skibet

På sidste dag af dit krydstogt vil man få udleveret bagagemærker – udfyld informationer på mærkerne og følg instruktionen, der er vedlagt i kahytten. Bagagen vil herefter blive afhentet af besætningen. Vi anbefaler, at man pakker skrøbelige, vigtige og værdifulde genstande i håndbagagen.

Vaccinationer

Der kræves ingen vaccinationer.

Rejsebetingelser

Læs nærmere på vores hjemmeside www.mycruise.dk under Praktisk info.

Nødtelefon til MyCruise

Nødtelefonnumret må KUN benyttes, hvis der er tale om en absolut akut nødsituation. Nødtelefon: (+45) 51 93 60 19.

Alle andre henvendelser kan rettes til vores kontor i åbningstiderne mandag til fredag kl. 09:00 - 17:00 på tlf.: (+45) 70 22 59 59 eller på info@mycruise.dk

 

Afrejsebrev Costa Europa 

Kære gæst

Vi håber, du/I får et dejligt krydstogt med nogle uforglemmelige ferieminder. For at få det optimale ud af rejsen, har vi samlet en række nyttige informationer

Valuta

Vi anbefaler, at man medbringer valuta i euro samt/eller et af følgende kreditkort: Eurocard/MasterCard, American Express, Diners eller Visa/Dankort. Evt. kan du medbringe lidt lokal valuta til brug i land.

Bemærk, ikke er alle skibe accepterer MasterCard Direct eller Visa Electron.

Kontakt MyCruise for mere information.

OBS! Pas og mobiltelefon

Husk at medbringe dit pas! Bemærk, at passet skal være gyldigt 6 måneder efter hjemkomstdato. Kontroller venligst, at navn i pas og reservation er identiske. Rettelse af navn fra kr. 500,- pr. person.

SAMTLIGE flyselskaber og rederier tillader IKKE længere Samsungs ’Galaxy Note 7’ mobiltelefon ombord. Beslutningen er taget på baggrund af FAA’s (Federal Aviation Administration) forbud pga. brandfare.

Det gule sygesikringsbevis

Fra 1. aug. 2014 ændres reglerne for det gule sygesikringsbevis i udlandet, og man skal i stedet medbringe det blå EU-kort på rejser i EU/ EØS lande. Men det blå EU-kort dækker kun behandling på offentlige hospitaler, og der kan forekomme egenbetaling.

Rejseforsikring

Grundet de nye regler, anbefaler vi derfor altid, at man tegner en rejseforsikring. MyCruise samarbejder med Gouda Rejseforsikring, og rejseforsikringen kan tilpasses efter behov.

Kontakt MyCruise og hør mere eller læs mere på www.mycruise.dk/rejseforsikring

Mødetid i lufthavnen

Vi anbefaler, at man senest møder i lufthavnen 2 timer inden afrejse.

Bagage på fly

1 kuffert må som hovedregel max. veje 20 eller 23 kilo pr. person. Håndbagage må som hovedregel veje max 5 eller 8 kilo. Venligst check jeres flybilletter da, der er forskel på luftfartselskabernes regler.

Væsker i håndbagagen

I håndbagagen er det kun tilladt at medbringe væsker eller flydende stoffer i beholdere, der maksimalt kan rumme 100 milliliter (én deciliter). Man må godt medbringe mere end én beholder i sin håndbagage, men ikke flere end der kan være i en gennemsigtig, genlukkelig pose med et rumfang på én liter.

Når der i EU-reglerne nævnes væsker, gelé og væskeformige substanser omfatter det mere end bare vand og læskedrikke. Det drejer sig blandt andet om:

 

  • Væsker som fx vand, juice, saft, suppe og sirup
  • Parfume, barbersprit, eau de cologne og lign.
  • Delvist flydende stoffer som fx hårshampoo og tandpasta
  • Olier og cremer, fx håndlotion eller solcreme
  • Indholdet i beholdere under tryk, for eksempel deodorant, barberskum og lign.
  • Blandinger af faste og flydende stoffer

 

Bemærk, at visse væsker er undtaget for EU’s regler. Fx babymad, medicin og lignende, som må medbringes til brug på flyrejsen i større kvanta end 100 milliliter. Man bør dog være forberedt på, at sikkerhedspersonalet kan forlange bevis for væskens ægthed.

MyCruise anbefaler, at man allerede hjemmefra sikrer, at væsker og væskeformige stoffer i størst muligt omfang er placeret i den indtjekkede bagage. Du kan læse mere om reglerne for håndbagage på det pågældende luftfartselskabs hjemmeside.

Toldfri varer

Grundet sikkerhedsreglerne omkring væsker i håndbagagen skal man være opmærksom på, at selvom væsker som er købt efter passage af sikkerhedssystemet og er forseglet, så kan det ske, at varerne bliver konfiskerede, hvis man er i transit i en europæisk lufthavn før ankomsten til Danmark. Det kan skyldes, at der i de pågældende EU-lufthavne er iværksat strengere sikkerhedsregler end EU’s fælles minimumskrav.

For gæster som flyver til Nice:

På krydstogtsbilletten på side 3 findes information om transporten fra lufthavnen i Nice til havnen i Savona. Bussen fra lufthavnen går fra Terminal 2, så hvis man ankommer til Terminal 1 med flyet, skal man med lufthavns bussen til Terminal 2.

OBS: Bussen afgår fra Terminal 2 kl. 12:45 foran Gate A3.

For gæster som flyver til Milano:

På krydstogtsbilletten på side 3 findes information om transporten fra lufthavnen i Milano til havnen i Savona.

OBS: Bussen afgår fra Terminal 1 kl. 12:00.

Indtjekning på skibet

Tag pas og rejsedokumenter med hen til skranken i cruiseterminalen, hvor man bliver tjekket ind. I kahytten ligger nøglekortet, der fungerer som identifikations- og betalingskort ombord.

Inden for 48 timer efter ombordstigning skal man registre nøglekortet og sætte et kreditkort på. Dette gøres i en af de små automater, som er opstillet i receptions området på skibet. Ønskes der at betales med kontanter, så skal man kontakte personalet ombord. Mere info om dette findes i det daglige program, som findes i kahytten.

Bagage/bagagemærker

Bagagemærker bliver typisk tilsendt sammen med din billet. Bagagemærkerne skal blot printes og medbringes i havnen, så hjælper personalet med at sætte dem på bagagen. Hvis man har glemt eller mistet bagagemærker, så kan man altid få nye bagagemærker udleveret af personalet i havnen.

Ombordstigning

Tidspunktet for ombordstigning er angivet på billetten. Man skal dog som minimum være ombord på skibet min. to timer før skibets planlagte afgangstidspunkt. Vi anbefaler, at du pakker en lille håndbagage med det du har brug for til de første par timer ombord, da det kan tage lidt tid, før bagagen bliver bragt til din kahyt.

Påklædning Om dagen har du brug for almindeligt tøj alt efter vind og vejr. Lidt pænere tøj er påkrævet til om aftenen – som hvis man skulle spise på en pæn restaurant. På et 7 nætters cruise er der generelt to gallaaftener, hvor dresscoden ofte er kjole, jakkesæt og slips.

Bemærk, at skibets aircondition kan føles kold.

Dagsprogram

I kahytten finder man et dagsprogram for den følgende dag samt information om, hvad man kan opleve ombord på skibet i løbet af dagen, hvornår restauranterne har åbent, hvilke ting man kan opleve i land, samt om det er en formel eller uformel aften. Programmet er på engelsk, men kan oftest også fås på tysk, fransk eller italiensk, men desværre ikke på de skandinaviske sprog.

Betaling ombord

Et cruise er et pengeløst samfund, hvor man bruger sit nøglekort, som betalingskort og her påføres alle ens køb ombord, med undtagelse af enkelte områder på skibet, som fx kasinoet hvor man betaler kontant.

Brug af debit-kort til betaling ombord Når debit-kort (ex MasterCard Direct og Visa Electron) registreres som betalingskort ombord, så oplever vi desværre, at enkelte rederier ”holder” på et ikke ubetydeligt beløb på kortet, som først bliver frigivet op til 30 dage efter hjemkomst.

Drikkepenge

På alle skibe gives der drikkepenge til restaurant- og kahytspersonalet for god service og venlig betjening. Beløbet udgør ca. 10 euro pr. voksen og 5 euro pr. barn (4-14 år) og trækkes automatisk fra det kort, der er registreret som betalingskort ombord. 

Kan jeg blive kontaktet ombord?

Gæster kan blive kontaktet via telefon på skibet. Vær opmærksom på, at telefonsamtaler til og fra skibene er dyre. Du kan også bruge din mobiltelefon de fleste steder, men vær opmærksom på evt. dyre roamingpriser.

Skibene har også internetcaféer, som giver gæsterne mulighed for at sende og modtage e-mails, hvor man typisk betaler pr. minut, som faktureres via nøglekortet/betalingskortet.

Udtjekning fra skibet

På sidste dag af dit krydstogt vil man få udleveret bagagemærker – udfyld informationer på mærkerne og følg instruktionen, der er vedlagt i kahytten. Bagagen vil herefter blive afhentet af besætningen. Vi anbefaler, at man pakker skrøbelige, vigtige og værdifulde genstande i håndbagagen.

Vaccinationer

Der kræves ingen vaccinationer for rejser i Europa.

Rejsebetingelser

Læs nærmere på vores hjemmeside www.mycruise.dk under ’Praktisk info’.

Nødtelefon til MyCruise

Nødtelefonnumret må KUN benyttes, hvis der er tale om en absolut akut nødsituation.

Nødtelefon: (+45) 51 93 60 19. Alle andre henvendelser kan rettes til vores kontor i åbningstiderne mandag til fredag kl. 09:00 - 17:00 på tlf.: 70 22 59 59 eller på info@mycruise.dk.